سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

قابل ذکر است این مراسم از ابتدای محرم شروع و تا روز سیزدهم محرم ادامه خواهد داشت.

این مراسم در محل حسینیه حماسه سازان عاشورا در محل میدان بسیج اردکان برگزار می شود.

 

مراسم شیرخوارگان حسینی در اردکان برگزار می شود

روز جمعه هشتم محرم الحرام همزمان با سراسر کشور مراسم عزاداری شیر خوارگان حسینی برگزار می شود.

بنا به اعلام هیئت مذهبی رزمندگان اسلام اردکان مراسم عزاداری و سوگواری ویژه شیرخوارگان حسینی روز جمعه هشتم محرم الحرام در محل حسینیه حماسه سازان عاشورا واقع در میدان بسیج اردکان برگزار خواهد شد.

در این اعلامیه ضمن دعوت از مادران به همراه نونهالانشان برای شرکت در این مراسم نمادین , هدف از برگزاری این مراسم را تببین فلسفه عاشورا اعلام نموده است .

 

طرح های قرآنی مرکز قرآنی امام سجاد (ع) اردکان

مرکز قرآنی امام سجاد(ع) اردکان طرح های آموزش قرآن کریم خود را از ابتدای فصل زمستان آغاز خواهد نمود.

  بنا به اعلام مرکز قرآنی امام سجاد(ع) اردکان طرح های آموزش مکاتبه ای تربیت مربی قرآنی کریم , آموزش احکام فقهی و مسائل دینی , آموزش نونهالان , طرح های اموزش قرآن کریم برای سنین مختلف , طرح آموزش مفاهیم و تفسیر قرآن کریم از جمله برنامه های این مرکز در فصل زمستان عنوان شده است.

مرکز قرآنی امام سجاد (ع) طی تبلیغات میدانی که در سطح شهر اردکان انجام داده است از عموم مردم برای شرکت در این طرح های قرآنی دعوت به عمل آورده است.

قابل ذکر است مرکز قرآنی امام سجاد (ع) اردکان از روز عید غدیر امسال رسما فعالیت خود را در زمینه های قرآنی آغاز نموده است .

این مرکز سومین مرکز رسمی است که از اداره تبلیغات اسلامی مجوز فعالیت قرآنی در شهرستان اردکان را کسب نموده است .

 

بیعت مجدد عزادارن هیئات مذهبی اردکان با امام راحل(ره)

عزاداران حسینی هیئات مذهبی اردکان در اقدامی نمادین با حمل تصاویری از مقام معظم رهبری و امام راحل ولایتمداری خود را بار دگر به نمایش گذاردند.

در پی حوادث اخیر و هتک حرمت به امام و رهبری بنا به توصیه شورای هیئات مذهبی اردکان عزاداران حسینی در هیئات مذهبی اردکان در ضمن برپایی دستجات عزاداری در سطح شهر با حمل تصاویر از مقام معظم رهبری و امام راحل با آرمانهای بلند امام راحل تجدید میثاق نمودند.

 

پخش روزانه پیامهای رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان از رادیو یزد

پیامهای حجت الاسلام حاجی اسماعیلی در موضوع هفته امر به معروف و نهی از منکر به صورت یک روز در میان از رادیو یزد پخش می شود .

به مناسبت فرارسیدن هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر یک روز در میان پیام و سخنرانی حجت الاسلام حاجی اسماعیلی رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان و دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اردکان از رادیو یزد به صورت زنده پخش می شود .

زمان پخش این برنامه صبحها ساعت 5/7 می باشد که در این برنامه ایشان به بیان فلسفه قیام عاشورا به وِیژه موضوع امر به معروف و نهی از منکر می پردازد .

 

آزمون شفاهی دوره تربیت آموزشیار قرآن کریم در اردکان

ازمون ورودی در قالب امتحان قرائت قرآن از متقاضیان دوره های تربیت آموزشیار قرآن کریم در اردکان برگزار شد.

از سوی موسسه قرآنی نور الزهرا(س) و کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و به دنبال برگزاری آزمونهای کتبی ورودی دوره تربیت آموزشیار قرآن کریم آزمونهای شفاهی از متقضیان طی سه روز گذشته برگزار شد.

در این آموزنها 41 نفر از کسانی که در آزمون کتبی موفق به کسب امتیاز لازم شده اند شرکت نمودند قرار است از این تعداد 25 نفر از ممتازین به عنوان شرکت کنندگان در دوره انتخاب شوند.

دوره تربیت آموزشیار قرآن کریم از 10 دی ماه آغاز و به مدت 45 روز ادامه خواهد داشت.

شرکت کنندگان پس از شرکت در دوره و قبولی در آزمونهای پایانی به عنوان آموزشیار قرآن به تشکیل کلاسهای روخوانی و روانخوانی قرآن کریم مبادرت خواهند ورزید .

 

برپایی بیش از 140 مجلس سخنرانی ویژه محرم به صورت روزانه در اردکان

روزانه بیش از 140 مجلس وعظ و سخنرانی به مناسبت ایام محرم الحرام در سطح شهر اردکان برپا می شود.

همزمان به ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و ضمن اعزام مبلغین از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان روزانه بیش از 140 مجلس وعظ و سخنرانی به منظور تبیین فلسفه قیام عاشورا و بیان فضائل شهدای کربلا و سرور و سالار شهیدان در سطح شهر اردکان برگزار می شود.

در این مجالس برپا شده که از ابتدای محرم تا روز سیزدهم ادامه خواهد داشت وعاظ و سخنرانان ضمن بیان تاریخ واقعه کربلا سیره اخلاقی حضرت امام حسین (ع) را نیز برای مستمعین بیان می نمایند.

گفتنی است بیش از 50 مبلغ اعزامی از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان در ایام محرم الحرام به اجرای برنامه های تبلیغی مشغول می باشند.

شب شعر عاشورایی در اردکان

همایش شب شعر عاشورایی در تالار فرهنگ اردکان برپا شد.

همزمان با ایام دهه اول محرم شب شعر عاشورایی با حضور شعرا و ادبای اردکان در محل تالار فرهنگ برگزار گردید.

در این مراسم شاعران برجشته اردکانی به قرائت اشعار خود در زمینه قیام عاشورا و حادثه کربلا پرداختند.

امام جمعه اردکان در جمع شعرا و ادبای اردکانی بر لزوم کیفیت بخشی به اشعار عاشورایی تاکید نمود.

این مراسم به همت اداره ارشاد اسلامی و دفتر امام جمعه اردکان در محل تالار فرهنگ برپا شد.

 

اولین جلسه ستاد دهه فجر اردکان

اولین جلسه ستاد دهه فجر اردکان صبح روز دوشنبه در محل فرمانداری برپا شد.

در اولین جلسه ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی که در محل فرمانداری اردکان برگزار شد, دبیر ستاد دهه فجر اردکان حجت الاسلام حاجی اسماعیلی ضمن گرامی داشت ایام محرم الحرام عنوان کرد : قیام امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی ما از نظر اهداف و روشها کاملا منطبق با قیام عاشورا و نهضت کربلاست و تنها از نظر زمان و مکان تفاوتهایی دارد .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی در ادامه پس از بر شمردن خصوصیات انقلاب اسلامی و انطباق آن با انقلاب کربلا بر لزوم برگزاری برنامه های کیفی در دهه فجر امسال تاکید کرد.پ

در ادامه با تشکیل کیمته ها ی18 گانه ستاد دهه فجر و ابلاغ دستور العمل اجرایی هر یک از کیمته ها برنامه ریزی برنامه ها و فعالیتهای دهه فجر امسال به تشکیل جلسات کمیته ها موکول و جلسه ستادی به 2 هفته دیگر موکول گردید.

ستاد دهه فجر شهرستان اردکان نقش هماهنگی و نظارت براجرای برنامه های دهه فجر را خواهد داشت.

 

 

ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر اردکان تشکیل جلسه داد

جلسه ای با حضور اعضای ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اردکان در محل دفتر امام جمعه برگزار شد.

بنا به دعوت دبیر خانه این ستاد و همزمان با آغاز هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر جلسه ای با حضور اعضا در محل دفتر امام جمعه اردکان برگزار شد.

حجت الاسلام حاجی اسماعیلی در ابتدای این جلسه با بیان مطالبی در زمینه اهمیت این فریضه الهی خاطر نشان کرد : تمامی واجبات و فرائض الهی به امربه معروف و نهی ازمنکر ختم می شود به گونه ای که مثلا نماز به امر به معروف و جهاد به نهی از منکر ختم می شود .ایشان ضمن بیان روایاتی از ائمه معصومین (ع) بر ترویج این واجب الهی تاکید نمود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی و دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر اردکان افزود : بر اساس بیانات حضرت امام حسین (ع) یکی از اهداف اصلی قیام عاشورا احیای این فریضه الهی بوده است که امید است مسئولین فرهنگی در تبیین این مهم اقداماتی شایسته به انجام رسانند.

توجیه ائمه جماعات و وعاظ و سخنرانان ماه محرم   در ترویج این فریضه الهی از مصوبات این جلسه بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


نصب هرگونه شمایل و تصاویر منتسب به ائمه اطهار ( ع ) در هیئات مذهبی اردکان ممنوع است

نصب هرگونه شمایل و تصاویر منتسب به ائمه اطهار ( ع ) در اطراف تکایا، مساجد و هیئتهای مذهبی ممنوع است.

بنا به اعلام شورای هیئات مذهبی اردکان  از سالهای گذشته به مسئولان هیئتهای مذهبی در مورد نصب این شمایل تذکر داده شده و امسال نیز با توجه به تذکرات و فرهنگسازی صورت گرفته ممنوعیت نصب آنها اعمال شده است.

در اعلامیه شورای هیئات مذهی اردکان  عنوان شده است که این شمایل به لحاظ اینکه اصالت تاریخی ندارند، انتشار و نصب آنها موجب خدشه دارشدن قداست برگزاری مراسم عزاداری می‌شود.

 

تبیین قیام عاشورا برای جوانان از ضروریات است

رئیس تبلیغات اسلامی اردکان گفت: تبیین قیام عاشورا برای جوانان از ضروریات است و هیئات مذهبی باید با برنامه ریزی مناسب و اجرای مراسم های عزاداری و دعوت از کارشناسان روحانی در هیئات خود این قیام بزرگ را برای جوانان تبیین نمایند.

حجت الاسلام حاجی اسماعیلی  در در جمع مبلغین ماه محرم  با تشریح برنامه های ماه محرم افزود:اعزام روحانیون مبلغ به مساجد شهری و روستائی جهت تبیین فلسفه قیام امام حسین(ع)،برگزاری گردهمائی بزرگ هیأت مذهبی و ارائه نذورات به هیئت های عزاداری از فعالیت های این اداره در ایام محرم است.

وی اظهار داشت: اعزام مداح به مراسم های مذهبی برگزار شده درمساجد، حسینیه ها و تکایا ، توزیع کتب مذهبی و مداحی در این ایام به هیئت های مذهبی و اعزام مبلغه حوزوی به جلسات مذهبی بانوان و مناطق مختلف شهری و روستائی از دیگر برنامه های این اداره در این ماه محرم می باشد.

وی اظهار امید واری کرد سال جاری شاهد اجرای با شکوه مراسم های دینی و عزاداری های صحیح و به دور از خرافات در سطح شهرستان  باشیم.

 

 

آموزش مفاهیم قرآن در مؤسسه قرآنی بینات اردکان آغاز شد

طرح آموزش مقدماتی مفاهیم قرآن در مؤسسه قرآنی بینات اردکان آغاز شد.

مدیر مؤسسه قرآنی بینات اردکان  با بیان این خبر گفت: طرح آموزش مقدماتی مفاهیم قرآن کریم در محل این موسسه آغاز شد.

ایشان  با بیان اینکه این دوره به آموزش کتاب  های مفاهیم قرآن کریم تألیف مسعود وکیل می‌پردازد اظهار کرد: در این طرح بالغ بر 250 نفر از نوجوانان قرآن پژوه در 12 گروه 25 نفره شرکت دارند.

وی تصریح کرد: این دوره‌های آموزشی که در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هر هفته برگزار می‌شود.

ایشان هدف از برگزاری این طرح را نشر و گسترش آموزه‌های قرآنی و به تبع آن عمل به آن تعالیم دانست .

 

سرکشی مسئول اداره تبلیغات اسلامی اردکان از هیئات مذهبی

به مناسبت فرارسیدن ماه محرم، ماه خون و قیام رئیس اداره تبلیغات اسلامی از مجالس سخنرانی در مساجد و هیئات سرکشی می کند.

حجت الاسلام حاجی اسماعیلی در معیت نماینده طرح هجرت به طور سرزده جهت تشویق و ترغیب مبلغین اعزامی و هیئات مذهبی از مجالس سخنرانی و عزاداری آنها دیدن می کند  و از کیفیت برنامه های اجرایی آنها مطلع می شود. وی همچنین با جمعی از روحانیون اعزامی دیدار و گفتگو کرد و از نزدیک مشکلات فرهنگی محل های تبلیغی  را برای آنها بیان کرد.

حاجی اسماعیلی ضمن آشنا کردن مبلغین اعزامی نسبت به اوضاع شهرستان، آمادگی اداره تبلیغات اسلامی را جهت هرگونه همکاری اعلام کرد. شایان ذکر است حدود 50  مبلغ اعزامی و بومی در ایام محرم در این شهرستان در حال تبلیغ می باشند.

 

برگزاری جلسات گفتمان دینی ویژه ماه محرم در اردکان

جلسه گفتمان دینی با موضوع سیره شناسی حضرت ززینب(س) و فلسفه محرم در کانون فرهنگی مسجد زینب(س) اردکان برگزار شد.

حجت الاسلام ربانی این جلسه ضمن بیان اهمیت سیره زندگانی حضرت فاطمه زینب(س) بعنوان الگوی مناسب برای رسیدن به شخصیت متعالی، به خدا محوری بودن سیره آن حضرت و سایر ائمه اشاره کرد و گفت: نتیجه این نوع نگرش، تربیت نسلی پاک از فرزندانی است که وسیله ای برای نجات بشر می باشند.

ربانی همچنین به جاودانه بودن درس های عاشورا اشاره کرد و احیاء امر به معروف و نهی از منکر، عزت و پایداری، حمایت از حقوق دیگران و برنامه ریزی را از مهمترین پیام های واقعه عاشورا برشمرد و خاطر نشان کرد: جوانان و نوجوانان برای کسب مقام علمی و معنوی باید این موارد را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.

حجت الاسلام ربانی  در ادامه جلسه گفتمان به سؤالاتی که از سوی حضار مطرح شد پاسخ داد.

 

صدور کارت صلاحیت ویژه عکاسان هیئات مذهبی اردکان

بنا به مصوبات شورای هیئات مذهبی اردکان عکاسان و فیلم برداران هیئات مذهبی می بایست کارت ویژه دریافت دارند.

در نشست شورای هیئات مذهبی اردکان مطرح شد : در راستای توافقی که با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام گرفت، مقرر شد برای کسانی که از هیات خود فیلمبرداری می کنند،کارت موقت صادر شود و کسانی که فاقد کارت هستند با عکس العمل نیروی انتظامی مواجه شده و از فعالیت آنان جلوگیری شود.

حجت الاسلام حاجی اسماعیلی رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان با بیان خبر فوق افزود : در ایام عزاداری ماه محرم بازرسین اداره تبلیغات اسلامی از هیئات مذهبی بازدید می کنند و در صورت مشاهده تخلف به مسئولین تذکر خواهند داد.

 

بازدیدازمراکزقرآنی شهرستان اردکان

مسول کانون قرآن  اداره تبلیغات اسلامی اردکان ازمراکزقرآنی اردکان بازدیدوباقرآن آموزان این مراکز دیداروگفت وگوکرد.

مسول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان دربازدید روزیک شنبه ازمراکزقرآنی مردمی نور الزهرا(س) و امام سجاد(ع)  ازبرگزاری کلاسهای قرآنی وفضاهای آموزشی موجودبازدیدبه عمل آورد.

این خبرمی افزاید:بازدیدمراکز قرآنی باهدف نظارت بر حسن اجرای فعالیتهای قرآنی این مراکز انجام می پذیرد.

گفتنی است:درحال حاضربیش از 300قرآن آموزدرمراکزقرآنی فوق الذکرمشغول فراگیری دروس قرآنی می باشند.

در شهرستان اردکان 1 موسسه و 2 مرکز قرآنی و 6 خانه قرانی روستایی در حال فعالیت هستند .

 

توزیع ماهنامه خیمه در بین هیئات مذهبی اردکان

ماهنامه فرهنگی، اجتماعی خیمه در بین هیأت های مذهبی شهرستان اردکان توزیع شد.

شماره شصت و شصت و یکم نشریه فرهنگی، اجتماعی خیمه در بین هیأت های مذهبی شهرستان اردکان توزیع شد.

این شماره از ماهنامه خیمه در هفت بخش با عنوان‌های هیأت، تاریخ و اندیشه، ادبیات آیینی، هنرهای نمایشی، جامعه، مردم شناسی و رسانه منتشر شده است.

این نشریه با گزیده‌ای از بیانات مقام معظم رهبری با عنوان «مقام معظم رهبری: آزار مردم حرام است»، شروع می‌شود. در بخشی از این مطلب آمده است:«باید مواظب باشم جزو عوام نباشید. نمی‌گوییم جزو عوام نباشید؛ یعنی باید بروید تحصیلات عالیه بکنید. نه؛ گفتم که معنای عوام، این نیست. ای بسا کسانی که تحصیلات عالیه هم دارند و جزو عوام‌اند. عوام بودن، دست من و شماست. باید مواظب باشیم عوام نباشیم؛ یعنی هر کاری می‌کنیم از روی بصیرت باشد. آن کسی که از روی بصیرت کار نمی‌کند، عوام است.»

در تازه‌ترین شماره خیمه، می توان مطالبی مانند:«گزیده‌ای از بیانات مقام معظم رهبری، خطبه؛ هیئت: روضه ، ده نکته، چهل‌توصیه، مهمترین مجموعه‌های عاشورایی؛ تاریخ و اندیشه: نمازی دیگر، هدف شناسی عاشورایی؛ ادبیات آیینی: شاعران عقیده، بحر طویل حماسی حضرت عباس بن علی(ع)، ماه بنی هاشم، حنجره‌های انقلاب، فریادگر شعر عاشورا، برای اهل بیت(ع) یا برای سلطان...، شعرعاشورایی، از منظری دیگر، بهای وصل، کنگره‌های شعر عاشورایی، ترجمه نامه خوارزمی به شیعیان نیشابور، شاعران ملی_مذهبی، ماندگار، نوحه خوانی، هنری پیشتاز؛هنرهای نمایشی: دیدگاه دین درباره هنرهای تجسمی، تمثیل نگری و استعاره گرایی، انابشرمثلکم...، «فاصله گذاری» داشتن و نداشتن،جامعه: دین دات کام، پاساژ مهستان، نیت خالص، همت عالی، بودجه کافی، باید بر فروش سی‌دی‌های مذهبی نظارت شود؛ مردم‌شناسی: موزه هیئت ، از ملک هند تا موزه ملک ، به موزه محرم بدبینم، موزه محرم، باید یا نباید؟!؛ رسانه: حافظه تاریخی ادعیه‌خوانی را به مردم باز می‌گردانیم، حادثه به دقیقه اکنون است.» را مطالعه کرد.

بخش هنرهای‌نمایشی در مقاله «گیسوی حور در چنبره اهل جور» از « دکتر جابرعناصری»‌ آورده است: تعزیه نمونه بارز نبوغ نمایشی ایرانیان است. قدرش را بدانیم و از دخل و تصرف بی‌مورد در این قلمرو پرهیز کنیم. تشکیل موزه‌ای از اسناد و مدارک و ابزار و وسایل تعزیه را وجهه همت قرار دهیم.»

 

اقامه نماز درس اول مکتب عاشورا است

حجت الاسلام حاجی اسماعیلی در جمع مبلغین ماه محرم  تصریح کرد : اقامه نماز درس اول مکتب عاشورا است .

حجت الاسلام حاجی اسماعیلی  با اشاره به واقعه عاشورا تاکید کرد : امام حسین (ع) در اوج جنگ با لشگر یزید نماز را علی رغم شرایط طاقت فرسای جنگ بر پا داشت .

وی افزود : نماز اول وقت درس اول مکتب عاشورا است و امام حسین (ع) شهید راه امر به معروف و نهی از منکر و احیای فرهنگ نماز است .

در ادامه این مراسم ایشان با اشاره به نقش ولایت فقیه در جامعه اسلامی خاطر نشان ساخت : معاویه اسلام ولایی را به سمت اسلام طاغوت و پادشاهی سوق داد و باعث انحراف بین مسلمین شد ، اما امام حسین (ع) برای اصلاح امور مسلمین و جلوگیری از اسلام طاغوت یزیدیان به پا خاست و در این راه به شهادت رسید .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان  : دشمنان برای جدایی بین روحانیت و مردم برنامه ریزی کردند و در این راستا اولین جایگاه یعنی ولایت فقیه را هدف قرار دادند . اما ملت ایران هرگز اجازه رجز خوانی به دشمنان نمی دهد .

 

مراسم تعزیه خوانی در 5 شب اول محرم در حسینیه طفلان مسلم اردکان

5 شب اول محرم مراسم تعزیه خوانی در حسینیه طفلان مسلم (ع) اردکان و با حضور خیل دوستداران و عزاداران حسینین برگزار شد.

همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) مراسم تعزیه خوانی توسط گروه تعزیه خوانی نینوای بیت العباس (س) اردکان از شب اول محرم به مدت 5 شب در محل حسینیه طفلان مسلم (ع) برگزار گردید.

دراین مراسم که هر شب از ساعت 7 آغاز و تا 10 شب ادامه داشت خیل عاشقان و دلسوختگان حسینی با حضور و بهره مندی از تعزیه خوانی به سوگواری و عزاداری پرداختند.

 

زیارت عاشورا و بیان مفاهیم آن در حسینیه حماسه سازان عاشورا اردکان

مراسم عزاداری و قرائت زیارت عاشورا همراه با بیان مفاهیم عالیه این زیارت همه روزه صبح در محل حسینیه حماسه سازان عاشورا در اردکان برگزار می شود.

از سوی هیئت رزمندگان اسلام اسلام شهرستان اردکان مراسم عزاداری به همراه قرائت زیارت شریف عاشوراه همه روزه صبح از ساعت 5/5 بعد از اقامه نماز جماعت برگزار می شود.

حجت الاسلام کوثری از مبلغین اعزامی اداره تبلیغات اسلامی اردکان ضمن قرائت زیارت شریف عاشورا مفاهیم عالیه این زیارت را نیز برای عزاداران تشریح می نماید.

 


کارگاه آموزشی مداحان اهل بیت (ع) اردکان

صبح جمعه 15 دی ماه یک دوره کارگاه آموزشی ویژه مداحان اهل بیت (ع) در محل سالن امام علی (ع) سازمان تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد.

به دعوت سازمان تبلیغات اسلامی اردکان و در آستانه ماه محرم الحرام یک دوره آموزش اصول مداحی با حضور اساتید برجسته استان یزد روز جمعه 15 دی ماه در محل سالن امام علی (ع) سازمان تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی که بیش از 30 نفر از مداحان اهل بیت و مداحان و نوحه خوانان هیئات مذهبی اردکان حضور داشتند مباحث اصولی در باب مداحی بیان شد.

آشنایی با اصول و فنون مداحی و آشنایی با آسیب های مداحی از مهمترین مباحثی بود که مداحان اهل بیت در این کارگاه آموزشی با آن آشنا شدند.

 

برگزاری آزمون ورودی دو دوره تربیت معلم قرآن در اردکان

متقاضیان شرکت در دوره تربیت معلم قرآن کریم در آزمونهای ورودی این دوره که از شنبه 3 آذر ماه تا دوشنبه 5 آذر ماه برگزار شد شرکت نمودند.

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و در راستای تربیت نیروی متخصص در آموزش قرآن کریم و پس از اعلام و ثبت نام از متقاضیان ، آزمونهای ورودی دوره تربیت معلم قرآن کریم از شنبه 3 آذر تا عصر دوشنبه 5 آذرماه در محل مصلی و سازمان تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد.

محتوای این آزمونها شامل آزمونهای کتبی مبانی روخوانی و مفاهیم قرآن کریم و آزمونهای قرائت قرآن کریم بود .

گفتنی است بیش 105 نفر از خواهران و برادران در این آزمونها شرکت نموده اند که 44 نفر از آنها در قالب دو دوره آموزشی تربیت معلم قرآن در سطح روخوانی و روانخوانی پذیرفته خواهند شد.

دوره های تربیت معلم قرآن کریم از نیمه دوم آذر ماه آغاز و تا پایان سال ادامه خواهدداشت.

 

تشکیل جلسات شورای هیئات مذهبی اردکان

شورای هیئات مذهبی اردکان با هدف برنامه ریزی ایام محرم در آستانه ماه خون و قیام جلسات متعددی برگزار نمودند.

به دعوت سازمان تبلیغات اسلامی اردکان جلسات شورای هیئات مذهبی اردکان در هفته جاری برگزار شد.

در این جلسات اعضای شورای هیئات مذهبی اردکان ضمن تبادل نظر پیرامون برنامه های دهه اول ماه محرم نسبت به نظم بخشی و پرمحتوا نمودن برنامه های هیئات مذهبی تاکید کردند.

در این جلسات برنامه های دهه اول ماه محرم شامل تعیین مسیر های حرکت دستجات عزاداری – کیفیت عزاداری ها – استفاده از اشعار مناسب برای مداحان و نوحه خوانان - ... از سوی شورای هیئات تصویب شد.

 

اعزام روحانیون به اماکن مذهبی اردکان به مناسبت ماه محرم

به منظور برپایی مراسم وعظ و سخنرانی در ماه محرم روحانیون بومی و غیر بومی به مناطق مختلف شهرستان اردکان اعزام شدند.

باهماهنگی و همکاری اداره تبلیغات اسلامی اردکان تعدادی از روحانیون و مبلغین امور دینی همزمان باآغاز ماه محرم الحرام به مناطق شهری و روستایی از توابع شهرستان اردکان اعزام شدند. روحانیون اعزامی ضمن اقامه نماز جماعت ، به برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری اقدام می نمایند. برگزاری مراسم سخنرانی و تبیین فلسفه قیام عاشورا ، سوگواری و عزاداری خاندان مطهر حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) ، برپایی دستجات عزاداری و سینه زنی از جمله برنامه های تبلیغی روحانیون اعزامی می باشد.

 

برنامه های عزاداری هیئات مذهبی شهرستان اردکان

هیئات مذهبی شهرستان اردکان همزمان با آغاز ماه محرم الحرام برنامه های سوگواری خود راآغاز نمودند.

همزمان با حلول ماه حزن و اندوه ماه شهادت و جهاد؛ هیئات مذهبی شهرستان اردکان برنامه های عزاداری خود راآغاز نمودند.

در شب اول ماه محرم با راه اندازی دستجات سینه زنی و عزاداری برنامه های عزاداری ماه محرم آغاز شد.

عزاداران حسینی با وجود شرایط نامناسب جوی و برف و یخبندان دستجات عزاداری و هیئات مذهبی برنامه های خود را تعطیل ننموده و با شور و اشتیاق وصف ناپذیر در عزای سرور و سالار شهیدان بر سر و سینه می زنند.

 

کارگاه آموزشی گفتمان دینی ( اسراف در قرآن ) در اردکان

کارگاه آموزشی گفتمان دینی جوانان با عنوان اسراف در قرآن در کانون فرهنگی قرآنی علوی اردکان برگزار شد.

از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان و با همکاری واحد فرهنگی مسجد علوی ، کارگاه آموزشی گفتمان دینی جوانان با موضوع اسراف در قرآن در محل مسجد علوی شهرک انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی شرکت کنندگان به طرح شبهات و سئوالات خود در موضوع کارگاه پرداختند و استاد جلسه به پرسشهای مطرح شده جواب دادند.

در این کارگاه آموزشی قرآنی آیات اسراف در قرآن نیز برگزار و به ممتازین هدایایی تقدیم شد.

 

همایش گفتمان دینی حجاب در اردکان برگزار شد

همایش برترین انتخاب در محل مسجد علوی با حضور حجت الاسلام کوثری برگزار شد.

به دعوت سازمان تبلیغات اسلامی اردکان همایش گفتمان دینی با موضوع حجاب اسلامی در محل مسجد علوی شهرک انقلاب اسلامی برگزار شد. 

در این همایش حجت الاسلام کوثری به تشریح مبانی حجاب اسلامی در جامعه پرداخت .ایشان حجاب را برترین ابزار برای به کمال رسیدن زن بیان نمود و به اهتمام غرب به برچیدن حجاب از متن جوامع اشاره کرد و این سیاست غرب را منتهی به اغفال جوامع از جنایات و چپاول غرب از کشورها دانست.

ایشان به بیان شرایط حجاب اسلامی پرداخته و خصوصیات زن مسلمان را برشمرد.

در این جلسه استاد گفتمان به پرسشهای مطرح شده از سوی خواهران پاسخ گفت.

 

برگزاری کارگاه آموزشی گفتمان دینی ( نحله های انحرافی در دین) در اردکان

در کارگاه آموزشی گفتمان دینی که یکشنبه شب برگزار شد 200 نفر از نمازگزاران مسجد صاحب الزمان(عج) شرکت داشتند.

به همت سازمان تبلیغات اسلامی اردکان یکشنبه شب کارگاه آموزشی با موضوع نحله های انحرافی در دین با حضور نمازگزاران این مسجد برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی حجت الاسلام کوثری ضمن بیان نمونه هایی از انحرافات دینی و فکری در بین مسلمانان به تشریح مکاتب فکری اسلامی پرداخت

در این کارگاه آموزشی بیش از 250 نفر از نمازگزاران از برنامه های آموزشی بهره مند شدند.

 

برگزاری کارگاه گفتمان آموزشی زن و خانواده در اردکان

در کارگاه آموزشی گفتمان دینی که 150 نفر از نمازگزاران مسجد اهل البیت (ع) شرکت داشتند با مبانی جایگاه زن در اسلام آشنا شدند.

به همت سازمان تبلیغات اسلامی اردکان و با همکاری واحد فرهنگی مسجد اهل البیت (ع) کارگاه آموزشی با موضوع زن و خانواده دراسلام با حضور نمازگزاران این مسجد برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی حجت الاسلام سعیدی پناه به تشریح جایگاه زن در اسلام پرداخت و حضور پرصلابت زنان در عرصه های مختلف دینی و اجتماعی در دوران صدر اسلام علی رغم تفکرات غلط دوران جاهلیت را نشانه اوج عظمت جایگان زن در دین مبین اسلام دانست.

ایشان در ادامه مباحث خود به نقش زن در پیشبرد اهداف عالیه نظام اسلامی اشاره کرد و زنان را مربی جامعه اسلامی دانست و به این موضوع نیز اشاره کرد که در جوامعی که زنان وارسته و پاکدامن داشته باشند آن جامعه از فساد و تباهی مصون خواهد بود.

در ادامه حجت الاسلام سعیدی پناه پرسشهای مطرح شده از سوی حضار پاسخ گفت که غالبا در موضوعات حجاب اسلامی و عفاف مطرح گردیده بود.

بیش از 150 نفر از اهالی محله خیابان سعدی اردکان در این کارگاه آموزشی شرکت داشتند.

در پایان این برنامه مسابقه ای از متن مراسم برگزار شد و به ممتازین هدایایی اهدا گردید.

 

همایش عاشوراییان در اردکان برگزار شد

همایشی با حضور مسئولین و مداحان هیئات مذهبی اردکان در محل سالن امام علی(ع) سازمان تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد.

به همت سازمان تبلیغات اسلامی اردکان و در آستانه ماه محرم الحرام گردهمایی مسئولین و مداحان هیئات مذهبی شهرستان اردکان به منظور هماهنگی و برنامه ریزی بهتر پیرامون برنامه های دهه اول محرم سال جاری در محل سالن امام علی (ع) سازمان تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد.

در این همایش مسئول سازمان تبلیغات اسلامی اردکان ضمن بیان احادیثی از اهل بیت (ع) موضوع غدیر را از وقایع بسیار مهم تاریخ تشیع بیان کرد و به توصیه هایی در باب رعایت موازین شرعی و عرفی در امر عاشورا و محرم پرداخت.

در ادامه این همایش امام جمعه اردکان نیز به سخنرانی پرداخت . ایشان در سخنانشان به رعایت نظم و انضباط و دوری از آزار رساندن همشهریان در برنامه های عزاداری اشاره کرد و استفاده از طبل و لوازم دیگر موسیقی را که روح عزاداری را خدشه دار کرده و موجب آزار عزاداران می شود را بسیار نامناسب دانست و از مسئولین هیئات مذهبی خواست تا در پرمحتوا نمودن برنامه ها ی عزاداری توجه بیشتری داشته باشند.

شهراردکان بیش از 40 هیئت مذهبی فعال دارد که در دهه اول محرم به راه اندازی دستجات عزاداری در سطح شهر می پردازند.

 

کارگاه آموزشی مداحان اهل بیت (ع) اردکان

دومین دوره کارگاه آموزشی ویژه مداحان اهل بیت (ع) در محل سالن امام علی (ع) سازمان تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد.

به دعوت سازمان تبلیغات اسلامی اردکان و در آستانه ماه محرم الحرام یک دوره آموزش اصول مداحی با حضور اساتید برجسته در محل سالن امام علی (ع) سازمان تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی که بیش از 30 نفر از مداحان اهل بیت و مداحان و نوحه خوانان هیئات مذهبی اردکان حضور داشتند مباحث اصولی در باب مداحی بیان شد.

آشنایی با اصول و فنون مداحی و آشنایی با آسیب های مداحی از مهمترین مباحثی بود که مداحان اهل بیت در این کارگاه آموزشی با آن آشنا شدند.

 

 


امام خمینی (ره) : محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است. 

 محرم - اردکان

 

تصاویر زنده و مستقیم از حرم ملکوتی سیدالشهداء امام حسین علیه السلام

تصاویر زنده و مستقیم از حرم ملکوتی سیدالشهداء امام حسین علیه السلام از کربلای معلا

 برای مشاهده مطالب زیر بر روی هر یک از لینک ها کلیک کنید...

علل پدید آمدن عاشورا


گریه پیامبران بر مصیبت امام حسین علیه السلام


سروش سرافرازى در کلام سیدالشهداعلیه السلام


مام حسین علیه السلام و احیاى دین (1)


امام حسین علیه السلام و احیاى دین (2)


فرهنگ عاشورا در سیره معصومین علیهم السلام


زهره ی منظومه ی زهرا حسین (ع)


تحریفات عاشورا(1) حریفات عاشورا(2)

 

:: دانلود زیارت عاشورا

 

:: پاسخ به شبهات عزاداری

 

:: دکلمه

 

::در کربلا چه گذشت ؟

 

ای غبارت توتیای چشم ما


شام عاشورا


گل نشکفته پر پر


غروب آفتاب عمر حسین


کربلا ...

 

دانلود فیلم عزاداری هندی 1


دانلود فیلم عزاداری هندی 2


دانلود فیلم نوحه آقامون دلبره


دانلود فیلم سالار نیزه نشین

 

دلم اسیر دام حسینه


مرثیه حضرت علی اصغر (ع)


مرثیه حضرت علی اکبر (ع)


حسین حسین، آقا تو را گم کرده ام


بذار تا همه بدونن که حسین...


یا حسین غریب مادر ...


عشق حسین تو سینه هاست


کربلا، یعنی فقان و زمزمه


دل من دوباره باز کرده بهونه حسین

 

سقای تشنه لب


یا ابا الفضل العباس


سلام بر لب تشنه ات یا حسین


کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا


تشنه لب کربلا حسین جان


یا حسین مظلوم (ع)


فدای مظلومیتت یا حسین (ع)

 

کلمات قصار امام حسین (ع) :

:: هر کس خدا را بپرستد و خق بندگی او را بجای آورد , خداوند به او بیش از آنچه می خواهد می رساند .
:: اگر سه چیز نبود , هرگز فرزند آدم سر تسلیم فرو نمی آورد : فقر و نیازمندی , بیماری و مرگ .
:: اسقاط تدریجی خدا بر بنده خود , این است که تمام نعمتها را بر او می بخشد و شکر و سپاس را از او می گیرد.
:: بخیل کسی است که در سلام کردن بخل ورزد. نیز می فرمایند : به کسی که سلام نداده اجازه صحبت ندهید.
:: کسی از نظر مقام و منزلت بزرگوارتر است که به زرق و برق دنیا در دست هر که باشد ارزش قائل نشود.
:: هر کس از کار فرو ماند و راه تدبیر بر او بسته شود , کلیدش مداراست.
:: بپرهیز از کاری که برای آن ناچار به عذرخواهی شوی . زیرا مومن نه بدی کند و نه پوزش طلبد ولی منافق هر روز بدی می کند و عذر می خواهد .
:: خداوندا مرا با احسان خود , فزون طلب منما و با بلا و گرفتاری ادب مکن.

 


<      1   2      
به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.