سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

طرح های تبلیغاتی ویژه اطلاع رسانی طرح نهضت قرآن آموزی در سطح  شهرستان اردکان به اجرا در آمد

 

از سوی کانون قرآن سازمان تبلیغات اسلامی اردکان و به منظور اطلاع راسنی و آگاهی بخشی به عموم مردم در خصوص برگزاری طرح نهضت قرآن آموزی در سال جدید ، برنامه های تبلیغی متعددی به اجرا در آمد.

نصب چندین مورد بنر در ابعاد بزرگ ، نصب تراکت های متعدد در مساجد ، مراکز آموزشی ، مراکز اداری  - ارسال نامه  همراه با توضیحات  این طرح به مراکز دینی و فرهنگی  - برگزاری جلسات متعدد متولیان اجرایی این طرح ارسال اطلاعیه اجرای این طرح به مساجد ، نماز جمعه و رسانه های محلی و ...

از جمله برنامه های تبلیغی و اطلاع رسانی است که برای جلب بیشتر متقاضیان به این طرح در  اجرا شده است.


به منظور تشویق و ترغیب خواهران فعال قرآنی محله شریف آباد  یک دوره اردوی قم و جمکران برگزار شد.

 

از سوی کانون قرآن سازمان تبلیغات  اسلامی اردکان یک دوره اردوی فرهنگی سیاحتی قم و جمکران با شرکت 20 نفر از خواهران فعال در زمینه های قرآنی برگزار شد.

در این اردوی فرهنگی شرکت کنندگان علاوه بر بهره مندی از زیارتگاهها در نشست فرهنگی که  در محل مرکز فرهنگی بیت النور قم برگزار شد ، با راهکارهای کاربردی انس با قرآن کریم آشنا شدند.

زیارت پنج امام زاده و آقا علی عباس ، بازدید از نمایشگاه محصولات فرهنگی از دیگر برنامه های این اردو بود.

فعالین قرآنی عقدا در جلسه قرآنی حرم حضور معصومه (س) که قبل از اذان ظهر روز جمعه برگزار می شود نیز شرکت نمودند.


آیین های سوگواری و عزاداری بانوی آفتاب حضرت صدیقه طاهره زهرای مرضیه (س) در شهرستان اردکان برگزار شد.

 

به مناسبت ایام شهادت دخت والامقام پیامبر خاتم حضرت فاطمه زهرا (س) برنامه های ویژه ای از سوی  تشکلهای دینی و مراکز فرهنگی قرآنی شهرستان اردکان برپا گردید.

برپایی چندین مورد نمایشگاه با موضوع بانوی آفتاب  و با محتوای تاریخ زندگانی آن بانوی والامقام ، اجرای برنامه های عزاداری در محل کانونهای فرهنگی قرآنی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی اردکان ، راه اندازی دستجات عزاداری  با حمایت و پیشنهاد سازمان تبلیغات اسلامی در روز شهادت  حضرت زهرا (س) در روز سوم جمادی الثانی  از جمله برنامه های ویژه ایام شهادت حضرت زهرا (س)در اردکان بود .


 

برنامه های آموزش قرآن ویژه ایام تعطیلات در روستای خرانق از توابع شهرستان اردکان آعاز گردید.

 

بنا به اعلام کانون قرآن سازمان تبلیغات  اسلامی اردکان برنامه های آموزش قرآن کریم در روستای خرانق از توابع شهرستان اردکان از 25 خرداد ماه آغاز می شود.

برنامه های قرآنی در روستای خرانق با مسئولیت کانون فرهنگی قرآنی امام رضا(ع) و به همت روحانی مستقر آن منطقه انجام می پذیرد.

برگرای کلاسهای قرائت در سطوح 1 و 2 ویژه دانش آموزان ابتدایی و راهنمایی

برگزاری کلاسهای مفاهیم 1 و 2 ویژه دانش آموزان  راهنمایی و دبیرستان

برگزاری کلاسهای تفسیر ویژه جوانان

از جمله برنامه های قرآنی در این  روستا می باشد.

پیش بینی می شود در تابستان امسال بیش از 120 نفر در قالب 8 کلاس آموزش قرآن تحت پوشش برنامه های قرآنی این روستا قرار گیرند.


برنامه های ویژه ای شامل مسابقات فرهنگی ، مراسم سوگواری بانوان ، نمایشگاه فاطمه بانوی آسمانی و ... ازسوی کانون فرهنگی قرآنی فاطمیه ترک ابادبرگزار شد.

 

با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی اردکان و به منظور گرامی داشت ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت صدیقه طاهره زهرای مرضیه ، از سوی کانون فرهنگی قرآنی فاطمیه شهدای ترک آباد برنامه های ویژه ای در این ایام برگزار شد.

اجرای مراسم سوگواری همراه با قرائت بخشهایی از کتاب بیت الاحزان ویژه بانوان

نمایشگاه بانوی آسمانی شامل عکس و تصاویر و احادیث حضرت زهرا

مسابقه حفظ و تفسیر سوره مبارکه کوثر

مسابقه چهل حدیث فاطمی

از جمله برنامه هایی بودکه از سوی کانون فرهنگی قرآنی فاطمیه شهدای ترک آباد برگزار شد.


در جلسه ای که  با حضور 45 نفر از مربیان  قرآن کریم اردکان برگزار شد شیوه های جذب  نوجوانان و جوانان به کلاسهای قرآنی بررسی شد.

 

از سوی کانون قرآن  سازمان تبلیغات اسلامی اردکان و با هدف تقویت توان تبلیغی و آموزشی معلمین قرآن کریم جلسه ای  با موضوع راه کارهای جذب قرآن آموزان به کلاسهای قرآنی برگزار شد.

در این جلسه که با حضور بیش از 45 نفر از مربیان فعال قرآنی و در محل سالن امام علی(ع) سازمان تبلیغات اسلامی اردکان تشکیل شد . به کارگیری روشهای تبلیغ چهره به چهره و بهره گیری از قرآن آموزان موفق سالهای گذشته در امر تبلیغات کلاسهای قرآنی اشاره شد .

در این جلسه مسئول کانون قرآن سازمان تبلیغات اسلامی اردکان ضمن بیان این مطلب که توان  علمی  و جذابیت معلم قرآن شرط اساسی رونق یافتن فعالیتهای آموزشی قرآن کریم است افزود باید با بهره گیری از تکنولوژی جدید و شیوه های جذاب سازی کلاس ، فضایی دلنشین برای قرآن آموزان به وجود آوریم تا زمینه ای برای رشد سواد قرآنی در جامعه مهیا گردد.

در پایان این جلسه  سه تن از معلمین قرآنی موفق درسالهای گذشته به بیان تجربیات خود در زمینه جذب قرآن آموزان به کلاسهای قرآنی پرداختند.


برنامه های ایام سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) در اردکان برگزار شد.

 

 همزمان با  ایام ارتحال امام راحل برنامه هایی به شرح زیر در اردکان برگزار شد:

برگزاری مسابقات صحیفه انقلاب ، برگزاری مراسم سالگرد به صورت محوری در مسجد کوشکنو اردکان در شب13 و  14 خرداد و در مسجد امیر المومنین (ع) اردکان در شب 15 خرداد ، اعزام رابطین مساجد اردکان به حرم امام.


رابطین مساجد اردکان به منظور برنامه ریزی فرهنگی در ایام فاطمیه و طرح اوقات فراغت گردهم آمدند.

 

گردهمایی رابطین مساجد اردکان با حضور رابطین فرهنگی مساجد در محل سالن امام علی (ع) سازمان تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد.

در این جلسه مسئول کانون قرآن سازمان تبلیغات اسلامی اردکان  طی سخنانی ضمن گرامی داشت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) اجرای مسابقات فرهنگی و کتابخوانی ، برگزاری مراسم ، نمایشگاه کتاب  و توزیع بروشور یاس کبود را از برنامه های ویژه ایام فاطمیه در مساجد اردکان اعلام نمود.

 ایشان در ادامه به برگزاری طرح های آموزشی از جمله نهضت قرآن آموزی ، نسیم حیات ، هسته های جوان و طرح رحمت در ایام تابستان در مساجد اردکان اشاره نمود و ابراز امید واری کرد در تابستان امسال استقبال کیفی تری از برنامه های فرهنگی و قرآنی در مساجد صورت گیرد.

 حجت الاسلام حاجی اسماعیلی مسئول سازمان تبلیغات اسلامی اردکان نیز در این جلسه به گوشه ای فضائل بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره نمود و ایشان را الگویی تمام عیار برای تمامی مسلمانان اعلام کرد.


مراسم گرامی داشت ایام فاطمیه در محل کانون فرهنگی قرآنی  صاحب الزمان(عج) اردکان برگزار گردید.

 

به مناسبت ایام ارتحال حضرت امام (ره) و ایام حزن انگیز فاطمیه مراسم سوگواری همراه با سخنرانی یکی از وعاظ در محل کانون فرهنگی قرآنی صاحب الزمان(عج) برگزار شد.

در این مراسم که به همت کانون قرآن سازمان تبلیغات اسلامی اردکان و با دعوت از فعالین جلسات  و کلاسهای قرآنی منطقه علی بیک اردکان برگزار گردید حجت الاسلام فتاحی به بیان گوشه هایی از عظمت وجودی حضرت امام اشاره داشتند که این عظمت و اقتدار امام را ناشی از تربیت قرآنی ایشان دانستند.

در این مراسم معنوی ضمن سوگواری و عزاداری ایام فاطمیه مسابقه  حضوری فاطمه شناسی نیز برگزار شد.


آزمونهای شفاهی قرائت و روش تدریس قرآن کریم مربوط به دوره های تربیت معلم قرآن کریم در اردکان برگزار شد.

 

به همت کانون قرآن سازمان تبلیغات اسلامی اردکان 22 نفر از  شرکت کنندگان در دروه تربیت معلم روخوانی قرآن کریم در محل سالن امام علی (ع) در آزمونهای شفاهی پایان دوره شرکت نمودند.

در این آزمونها که شامل قرائت قرآن کریم به سه روش و تدریس دروس روخوانی قرآن کریم بود شیوه های جذاب تدریس قرآن کریم از معلمین قرآن خواسته شده است.

پس از برگزاری یک دوره تربیت معلم قرآن کریم و پس از اخذ آزمونهای پایانی به کلیه قبولشدگان گواهینامه معلم روخوانی قرآن  از سوی سازمان دارالقران الکریم اعطا می شود.

این معلمین می توانند به عنوان مربیان قرآن طرح نهضت قرآن آموزی به ترویج و تدریس قرآن مشغول شوند.


<      1   2   3   4   5      >
به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.