سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

همزمان باسراسر کشور، استان یزد شاهد برگزاری اولین جشنواره فرهنگی نشاط بود.

به گفته کارشناس تشکل های دینی این اداره کل ، جشنواره فرهنگی نشاط شامل محصولات و آثار فرهنگی انجمن اسلامی وکانون های فرهنگی مردمی و در بخش های نمایشگاه و همایش به مدت دو روز درمحل اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد برگزار شد .

حجه الاسلام زارع افزود : تعداد 70 کانون و انجمن اسلامی از سراسر استان یزد دراین جشنواره شرکت که در پایان پس از ارزیابی آثار ، تعداد سه تشکل ازشهرستان های استان انتخاب و به آنان جوایزی اهداء شد .

وی انجمن اسلامی حضرت ولی عصر (عج) امام شهر ، انجمن اسلامی یاوران حضرت زینب (س) بلوار نواب صفوی و کانون بانوان چهارده معصوم (ع) شهرستان یزد ، کانون فرهنگی امام رضا (ع)

، کانون صاحب الزمان (عج) و کانون شهید محمدی شهرستان اردکان، انجمن اسلامی کوثر، انجمن اسلامی عاشقان ابوالفضل (ع) و انجمن اسلامی الزهرا (س) شهرستان میبد ، کانون حضرت ولی عصر (عج) ، انجمن اسلامی فاطمه الزهرا (س) شهریاری ، کانون حضرت مهدی (عج) مروست شهرستان خاتم ، کانون صاحب الزمان (عج) بغداد آباد ، کانون عطر یاس مدوار و انجمن اسلامی کوثر شهرستان مهریز ، انجمن اسلامی مسجد جامع نصر آباد شهرستان تفت و انجمن اسلامی فاطمیه اسد آباد شهرستان ابرکوه را بعنوان تشکلهای برتر شهرستانی و

انجمن های اسلامی کوثر و عاشقان ابوالفضل (ع) وهمچنین کانون صاحب الزمان (عج) بغدادآباد مهریز را بعنوان تشکلهای برتر استانی جشنواره معرفی کرد .

کارشناس تشکلهای دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد بااشاره به اینکه قریب هزار محصول فرهنگی شامل جزوه ، اطلاعیه ، عکس ، پوستر ، صنایع دستی و آثار هنری طی دو روز در نمایشگاهی در معرض دید علاقمندان قرار گرفت اظهار داشت : دراین جشنواره از شرکت کنندگان در نمایشگاه محصولات فرهنگی نیز تجلیل و کانون فرهنگی مسجد امام جعفر صادق (ع) مهریز و انجمن اسلامی رهپویان وصال یزد بعنوان نمایشگاه های برتر انتخاب شدند .

زارع هدف از برگزاری جشنواره فرهنگی نشاط را توانمندی تشکلهای دینی ، تبادل تجربیات و اطلاعات و همچنین اطلاع

رسانی درکم و کیف فعالیت ها در بخش انجمن های اسلامی و کانون های فرهنگی عنوان کرد و ضمن تشکر از استقبال آنان از این جشنواره افزود : مرحله کشوری جشنواره نیز در دیماه امسال در تهران برگزار خواهد شد .

درمراسم اختتامیه این جشنواره مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد پیرامون اهمیت و جایگاه تشکل های دینی و انجمن های اسلامی مطالبی ایراد کرد وگفت : مسئولان تشکل های دینی و انجمن های اسلامی باید خود را بشناسند و با خود شناسی و شناخت عظمت خویش در تبلیغ موفق خواهند بود .

حجه الاسلام حسینی کوهستانی درادامه پیرامون شناخت زمان و نیاز مخاطبان در عصرحاضر مطالبی ایراد کرد و از حاضران خواست با زمان شناسی و نیاز سنجی تبلیغ واسلام ناب محمدی (ص) را معرفی کنند .

گفتنی است در پایان به انجمن ها و کانون های منتخب و همچنین به نشریات برتر هسته های فرهنگی جوان جوایزی اهداء شد .


حوزه هنری استان یزد برترین حامی فیلم های کوتاه دینی شناخته شد.

در سومین جشنواره سراسری فیلم های کوتاه دینی رویش در مشهد مقدس ، حوزه هنری استان یزد عنوان برترین حامی فیلم های دینی را کسب و لوح تقدیر دریافت کرد .

گفتنی است : این حوزه 26 فیلم کوتاه دینی را به جشنواره رویش ارسال کرده بود . جشنواره فیلم کوتاه رویش در آبان ماه سال جاری برگزارشد .


اطلاعات کلی قرآنی از روستای حاجی آباد از توابع شهرستان اردکان به شرح زیر اعلام می گردد.

 

از سال 1370 به همت  طلبه حافظ قرآن کریم  حجت الاسلام محمد حسین ثقفی ، کانون قرآن الزهرا (س) در روستای حاجی آباد واقع در 140 کیلومتری شمال غربی اردکان در دل کویر و با هدف آموزش حفاظ قرآن کریم راه اندازی شد.

از آن تاریخ تا کنون کلاسهای آموزش حفظ قرآن کریم در به صورت دوره ای با حضور بانوان این روستا پیگیری می شود.

کار ساخت ساختمان کانون قرآن الزهرا(س) روستای حاجی آباد در  از سال 1384 آغاز و در سال 1386 به بهره برداری رسید .

کلیه هزینه های ساخت و تجهیز این مکان قرآن  از محل کمکهای مردمی و اهالی این روستا تامین شده است.

در حال حاضر آمار مختصری از حفاظ قرآن کریم در این روستا به شرح  زیر می باشد:

شرح حفاظ

آمار کل

حاضر در حاجی آباد

حاضر در اردکان

حاضر در خارج از استان

حافظ کل قرآن

16

12

1

3

حافظ بالای 15 جزء

6

6

-

-

حافظ زیر 10 جزء

15

15

-

-

 

از بین حافظان بالای 15 جزء‌4 نفر در شرف حفظ کل می باشند.

گفتنی است از سال 1370 تا کنون بیش از 100 نفر در کلاسهای حفظ قرآن کریم در این روستا شرکت نموده اند که موفق به حفظ از 1 تا 10 جزء شده اند و به دلیل مهاجرت از این روستا کار حفظ را به اتمام نرسانده اند.

حافظان قران کریم روستای حاجی آباد در مسابقات مخلف قرآنی نیز شرکت داشته اند که جدای از کسب امتیاز و رتبه در مسابقات شهرستانی و استانی به گوشه ای از رتبه این عزیزان در مسابقات کشوری اشاره می شود.

خانم زهرا ثقفی حافظ کل قرآن کریم        رتبه ممتاز مسابقات کشوری جشنواره ملی دانشجویی

خانم زهرا ثقفی حافظ کل قرآن کریم        رتبه ممتاز مسابقات کشوری منطقه در استان خوزستان

خانم فاطمه ثقفی حافظ کل قرآن کریم رتبه سوم مسابقات کشوری بسیج

خانم اعظم خدایی حافظ کل قرآن کریم رتبه ممتاز مسابقات کشوری بسیج

همچنین سرکار خانم اعظم خدایی  در مسابقات قرآنی طرح همایش ،آ‍موزش و سنجش سازمان دار القرآن الکریم مرکز که سال گذشته در کرمان برگزار شد نیز شرکت داشتند.

گفتنی است کلاسهای آموزش حفظ قرآن کریم در این روستا همچنان ادامه دارد و امید است به عنایت حضرت حق شاهد رشد و شکوفایی این حرکت مقدس باشیم.

کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان


متقضایان ثبت نام در مسابقات حفظ و ترجمه آیات ولایت و امامت در قرآن می توانند از 25 آبانماه تا 5 دی ماه ثبت نام نمایند.

 

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان طی  اطلاعیه ای ثبت نام در مسابقات حفظ و ترجمه آیات ولایت و امامت در قرآن کریم آغاز شد.

بر اساس این اطلاعیه ، مسابقات حفظ و ترجمه آیات ولایت و امامت در قرآن کریم  روز جمعه 7 دی ماه برگزار می شود.

در این مسابقه شرکت کنندگان می بایست آیات معرفی شده را حفظ و ترجمه آنها را نیز فراگیرند.

قرار است این مسابقه به مناسبت هفته ولایت در 18 مکان فرهنگی اردکان برگزار شود.


صبح روز دوشنبه 21 آبانماه مراسم روز دختران به همراه کارگاه گفتمان دینی در محل مرکز فنی و حرفه ای خواهران اردکان برگزار شد.

 

در این مراسم که باهمکاری اداره تبلیغات اسلامی اردکان و مرکز فنی و حرفه ای برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین حاجی اسماعیلی در سخنانی با اشاره به مقام شامخ حضرت معصومه (س) بر الگو پذیری بانوان مسلمان از زنان نمونه اسلامی تاکید کرد.

در ادامه کارگاه آموزشی  گفتمان دینی با موضوع آسیبهای اجتماعی برگزار شد و مباحثی پیرامون حجاب و عفت اسلامی و شیوه های همسرداری و تربیت فرزند ارائه گردید.

در این  کارگاه آموزشی بیش از 50 نفر ازخواهران  حرفه آموز مرکز فنی و حرفه ای خواهران اردکان حضور داشتند .

 


دوشنبه شب 21 آبانماه با حضور اعضای هسته مرکزی طرح تغذیه فکری ائمه  جماعات شهرستان اردکان جلسه ای به منظور تبادل نظر تشکیل شد.

 

در این جلسه که در محل اداره تبلیغات اسلامی اردکان برپا شد اعضای هسته مرکزی طرح تغذیه فکری  پیرامون برنامه های اخیر این طرح تبادل نظر نمودند.

برپایی همایش طلاب و روحانیون  در اواخر هفته آینده ، ارائه برنامه های ایام ولادت امام رضا (ع) و هفته ولایت به ائمه جماعات ،‌ ارائه پژوهشهای اخیر به طلاب از جمله مصوبات این جلسه بود.

این جلسه دوشنبه شب 21 آبانماه در محل اداره تبلیغات اسلامی اردکان تشکیل شد.


در مراسمی که شب دوشنبه در محل مسجد روستای حاجی آباد اردکان برگزار شد مدیر کل تبلیغات اسلامی اردکان فضائل و کرامات حضرت معصومه (س) را برشمرد.

یکشنبه شب 20 آبانماه  مراسم شب ولادت بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه (س) در محل مسجد روستای حاجی آباد از توابع اردکان برگزار شد.

در این مراسم  پس از تلاوت آیات کلام الله مجید ، حجت الاسلام والمسلمین حسینی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد در سخنانی به فضائل و کرامات حضرت معصومه اشاره نمود و از استقبال خوب اهالی این روستا در برنامه های قرآنی تقدیر نمود.

در این مراسم یکی از مداحان به مولودی خوانی و مدیحه سرایی در مدح بانوی گرانقدر حضرت فاطمه معصومه (س) پرداخت.


عصر روز یکشنبه 20 آبانماه مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد از برنامه های قرآنی روستای حاجی آباد از توابع اردکان بازدید نمود.

در این بازدید که با حضور مدیر کل تبلیغات اسلامی ، مسئول دار القرآن  استان یزد و رئیس تبلیغات اسلامی اردکان صورت گرفت برنامه های قرآنی روستای حاجی آباد اردکان به استحضار بازدید کنندگان رسید.

در حال حاضر چندین کلاس آموزش حفظ قرآن کریم در این روستا دایر می باشد و بیش از 16 نفر از خواهران این روستا موفق به حفظ کل قرآن شده اند.

حجت الاسلام ثقفی مسئول  مرکز قرآن الزهرا(س) روستای حاجی آباد در گزارشی برگزاری کلاسهای آموزش حفظ قرآن کریم به صورت روزانه را از جمله برنامه های این مرکز عنوان نمود.

ایشان آمار کلی قرآن آموزان این مرکز را 100 نفر اعلام کرد.


در راستای ترویج فعالتیهای قرآنی ،  سازمان تبلیغات اسلامی در روستا ها خانه های قرآن تاسیس می کند.

سازمان دارالقرآن کریم وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی در ابلاغیه ای به ادارات تبلیغات اسلامی جزئیات راه اندازی خانه های قرآن را در روستاها  اعلام نمود.

در راستای فعالیتهای قرآنی و حمایت از برنامه های قرآنی مردمی  و تاسیس مراکز و موسسات قرآنی در  شهر های کشور سازمان تبلیغات اسلامی به جهت ترویج قرآن کریم و اشاعه فرهنگ قرآنی در روستاهای سراسر کشور خانه های قرآن را راه اندازی خواهد نمود.

در این طرح باهمکاری فعالین قرآنی روستا و روحانیون و دهیاری ها   فعالیتهای قرآنی برای روستاییان صورت می گیرد.


درشب ولادت حضرت معصومه (س) مراسم جشن بانوی کرامت در محل حسینیه اهل البیت(ع) اردکان برگزار شد.

در این مراسم معنوی که  همراه با مسابقات فرهنگی و قرآنی نیز بودیکی از روحانیون با اشاره به نامگذاری روز ولادت حضرت معصومه (س) به نام روز ملی دختران ،  به ویژگی های دختران مومنه و مسلمان اشاره کرد و لازمه پیشرفت دینی و اجتماعی دختران را تاسی به بزرگان دین همچون حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها دانست.

در این مراسم به دخترانی که اسامی فاطمه و معصومه داشتندجوایزی اعطا شد.

در مسابقات فرهنگی و قرآنی که به همین مناسبت  در این مراسم اجرا گردید به 5 نفر از افراد برگزیده جوایزی اعطا شد.

این مراسم با همکاری اداره تبلیغات اسلامی اردکان و کانون فرهنگی قرآنی اهل البیت (ع) اردکان اجرا  گردید.


<      1   2   3   4   5   >>   >
به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.